wäääh..

sockerbomb!

nä, nu måste jag skärpa mig. mår inte bra av detta.

siffrorna på måttbandet ska minska. vill inte ha massa vätska och socker i kroppen. bort!

jag äter inte godis längre. inga chips. chips har jag inte ätit sen oktober förra året. colan är inget beroende för mig längre, som det varit i 6-7 år innan. när jag väl dricker det så är det "gott" men inte "knarket" jag behövde.
choklad äter jag om jag har fridag, eller mens. klarar inte mig utan choklad under den veckan. allt annat godis går bort. det är ju inte gott längre, som jag en gång tyckte. jag blir äcklad. det är slisk!

det är allt annat. jag är svag för frallor.. en vanlig jävla fralla med ost på. oboy. en kebabtallrik. ben&jerryglass. kinamat. burn. min mammas potatisgratäng. jag tänker verkligen på ALLT jag äter nuförtiden. är väldigt noggrann med vad jag stoppar i mig & kollar vad saker innehåller som jag köper. de senaste dagarna har det dock varit väldigt upp&ner .. jag har inte ätit massa socker, men ätit fel .. bröd, av inte det nyttiga brödet.. kanske mer än mitt kalori-intag. & jag mår ju BAJS för jag märker så väl på mig när jag ätit "fel" .. för då blir man uppblåst och känner sig "tyngre".. näefyfan. har fått huvudvärk när jag stoppat i mig fel saker också och det är absolut inget jag vill va med om när man jobbar & tränar.

nästa vecka ska jag hem till mamsen & papsen 3 dagar då jag ska på utbildning i kalmar inför mitt jobb på himmelriket. då blir det min fridag där, men sen så kör jag på några veckor utan fridagar tänkte jag. jag vill det och mår som bäst så länge jag håller mig borta från sockret & det dåliga. nya tag. jag SKA nå mitt mål. har ett litet "delmål" till slutet av maj då jag ska åka upp till kristinehamn till min tvilling sara & jag har kommit överens med Emma att vi inte ska väga oss innan slutet av maj, å det tänker jag hålla på, så kör på stenhårt nu! HEJA MIG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0