jag har verkligen noll tid till att blogga längre :\ så JÄVLA surt, jag hoppas inte mina kära läsare försvinner för jag dröjer med mina inlägg just nu..

jag vet inte riktigt hur jag ska orka med mig själv just nu. jag jobbar, tränar, äter, skiter & sover. det är fan det enda jag gör just nu. all tid däremellan ger jag till mina bebisar .. jag har ingen ork för att va social och en rolig person just nu. jag fokuserar på mig själv, min viktnedgång & träning just nu. jag lever i mina träningskläder känns det som. min "standarsfrisyr" är en toffs på skallen.. jag sminkar mig aldrig längre typ. kalla mig tråkig, men jag trivs med detta liv jag har nu. jag har ändrats så mycket på så få månader. för ett år sen satt jag fet som en kossa i soffan & var aslat. jag satt & tyckte synd om mig själv, och ville göra något åt det, men jag visste att det inte hade gått alla andra gånger jag provat, så varför skulle de funka nu för? sen kom ju min underbara vän emma som blev min PT .. & sen dess har jag blivit en helt annan människa. en sådan människa jag vill vara.

jag sminkar mig & klär upp mig vid speciella tillfällen - när jag träffar vänner & mannen. när jag ska ut & dansa. men till vardags skiter jag i vilket. ta mig som jag är.



det är jobbet som gnager i mig nu. jag både trivs & inte trivs i ingatorp. idag högg en ordinarie på mig om en skitsak. jävligt otrevlig. jag ville bara stänga in mig nånstans & gråta. jag hatar att vara så pass känslig som jag är. jag svalde skiten & höll huvudet högt .. men jag ska prata med min andra chef imorgon (den bättre chefen om man säger så, av 2 chefer..) och berätta att så får de fan inte gå till. folk som hugger på andra mår
ju oftast själv inte bra, men vafan ska jag lida för de?

fick jobba över idag & just nu dödar min rygg mig :( har svinont. dessutom värker mina knän. gjorde så jävla många armhävningar igår på boxen. trodde aldrig de skulle ta slut. i övrigt sög boxningen igår. saknar emmas pass. igår va de någon fjolla som bara var bitter & delade ut fler armhävningar än boxningsövningar. mina knän är helt blå av blåmärken idag .. kanske får lära upp mig själv att sluta göra kärringarmhävningar...

nästa helg tar jag paus från mitt liv här & tar hundarna & åker hem till lilla finsjö & mina föräldrar. jag behöver en paus. jag orkar inte detta just nu. jag behöver nya krafter så jag orkar med jobbet. just nu försöker jag bara stå ut för jag behöver pengarna. om det var lättare att hitta jobb hade jag letat upp ett nytt för länge sen :| men det är svårt idag å hitta jobb & jag är glad att jag öht har jobb, efter jag gick arbetslös så många år ... men jag önskar man mådde bättre när man gick hem från jobbet. jag mår inte bra. jag är rädd att få en depression just nu. man vill inte hamna där i 25 års ålder. har inte råd att gå in i väggen. fan att pengar styr så jävla mycket.

tur man har sina ljusglimtar i livet. vännerna. killen. familjen. mina djur. träningen. jag bara .. jag orkar ingenting just nu. mitt liv går på autopilot, tack vare jobbet är inget roligt längre. jag känner mig riktigt svag just nu & jag vet själv att jag är allt annat än svag.

pallar fan inte mer. ska ner till solariet & sola lite.. tårarna rinner just nu. ibland behöver man gråta. idag är en sådan dag.


Kommentarer
Postat av: Elina

Man måste få gråta ibland, Ems. Verkligen! Och mna får känna sig nere eller vad som helst, bara man faktiskt tillåter sig sj att vara o känna! <3 Saknar dig! Puss!

2011-03-17 @ 09:11:52
URL: http://elinaelinaelina.blogg.se/
Postat av: Ems

Älskade Ems!!!! Livet är för kort för att "bara" rulla på med rutiner! Mår du inte bra och inte trivs med din tillvaro så BRYT innan det är försent...tro mig, jag vet vad jag talar om! Låter bra med en pausvecka för dig. Flytta ditt arsle till Eksjöhålan!!! :)

Gå en lång skön runda idag med dina små tofsbollar, hitta en helt stilla och tyst plats där du kan blunda och lyssna till ditt hjärta! VAD vill du göra i livet just nu?! Hatar frågan "vad vill du bli när du blir stor", för om det är nåt livet erbjuder så är det oändliga möjligheter om man bara vågar ta DET steget! Ser du dig själv jobba inom hemtjänsten om 3 år? Inte? Bryt nu! Varför vara kvar med något som får dig att må så här?! Förstår att det inte är lätt när det gäller arbete och inkomst. Men glöm inte bort DIG och DITT liv...Älskar dig gums! Ring om det är nåt!!! Vi hade behövt en "snacka-skit-kväll"!!! o en jävla massa choklad!!! hahaha, men chokladen får vänta några månader till för min del...men en kväll kan vi väl få till? Snart!!! Finns här!!! Bamsekramisar

Postat av: Rebecka

Alla måste gråta ibland för att släppa ut all skit, idag var min dag en sådan, mår riktigt skit! Det där på jobbet så ska det fan inte vara! Det är sjukt jobbigt att det är så svårt att få jobb just nu! Men du är stark ems och du tar dig igenom denna svacka! :D kramar

2011-03-17 @ 20:51:13
URL: http://saganomrebecka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0