det är 2 månader imorgon, sen jag började med mitt nya liv. sen jag började på mitt kostschema har jag inte haft något sockersug alls. sjukt jävla SKÖNT att slippa det. jag trodde det skulle vara jobbigt de första dagarna, men det var det inte. allt var så jävla busenkelt. jag satt & väntade på att sockersuget skulle komma, och jag laddade med jordnötsburken som emma sa att jag skulle ta en sked ifrån, om jag skulle få suget. jag behövde aldrig doppa skeden i burken för det kom aldrig. GÖTT!

när jag alltid var i affären innan handlade jag alltid coca cola, choklad, wienerbröd, chips osv osv. inte undra på att man gått upp i vikt.. griiiiiiis!
det är dock så mycket som spelar in, i detta. jag vet, att dessa 7,5 kg jag tappat senaste veckorna är kilon som jag lagt på mig under 1 ½ ÅR. där jag står på vågen NU, stod jag sommaren 09. jag vet, att när det tog slut mellan mig & cpt från västerås, så tröståt jag. först åt jag inget på 2 v, pga hjärtesorg. sen åt jag för kung & fosterland. jag vet att jag låg på den vikten då, för jag var inne och opererades för gallsten, och dom tog vikt osv. annars skulle jag inte veta, att jag låg på så hög vikt som då. jag har hållt mig borta från vågen. jag har vart rädd för den. nu måste jag försöka hålla mig borta från den för annars kommer emma och snor den ifrån mig. haha!
jag skämdes varje gång jag la upp allt på rullbandet när jag var och handlade. jag skämdes för jag var rädd för vad personen som satt i kassan tänkte. "gud va mycket skit hon köper. inte undra på att hon är fet" osv. jag ville ju inte köpa det där egentligen, men tydligen så behövde jag det pga sockerberoendet. jag hade dåligt samvete .. jämt. & tänk va pengar man slösat på skit. man har fan misshandlat sin kropp.

nu mår jag toppen när jag är i affären och bara lägger upp nyttiga varor på rullbandet. jag mår bättre än nånsin! & det är sånna här småsaker som ändras från det sämre till det mycket mycket bättre, som gör att jag ser ljust på min resa neråt på vågen.


Kommentarer
Postat av: Ems

FAN VA BRA DU EEEEEEEEEEEEE!!!! Glöm gårdagen snäckan! Det är nuet o morgondagen som ska ligga i fokus!!! :D



Countdown tills jag får köra skiten ur dig på boxen igen!! Moahahaha



Kramis

Postat av: alexandra

Åh gumman. Jag känner igen känslan. Men känslan när man lägger upp sallad, gurka, tomat, paprika, och allt annat frukt och grönt är oslagbar. Då tänker dem i kassan "OH, önskar jag kunde vara lika nyttig ;)



Hoppas jag får träffa dig snart med btw. Jag saknar dig och det finns ingen vän som kramas som du. Alltid massa kärlek i dina kramar!

2011-01-05 @ 13:15:28
URL: http://jalusi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0