haft en dålig dålig dag idag... som igår. så jag hoppas innerligt att min födelsedag imorgon blir roligare än dessa 2 dagar.

saker blir då aldrig som man vill. har velat träffa frugan & ha mysdag med henne i typ .. evigheter. blir aldrig av ändå.. något kommer alltid i vägen. blev riktigt sur & besviken idag när det inte blev något, så har legat i soffan idag & streck-kollat Glee .. när man väl börjat är man hooked! har även rensat grejer, handlat & vart på långpromenad i solskenet med hundarna.

det känns som jag står & trampar på samma ställe nu. har hållt på med denna diet nu i snart 1 ½ vecka. jag väntar fortfarande på smällen. jag har tappat 12,2 kg sen jag började denna resan. jag är en gladare person. jag är en lättare person. jag är en mer aktiv person. jag tar vara på livet mer. jag har Emma att tacka för allt detta. jag kommer inte ge upp förrän jag tappat mina kilon. jag har en kämparglöd som gör att det syns i mina ögon. det vet jag själv. mitt stora mål finns där .. 27 kilo dit. när jag väl når mitt mål, kommer jag fortsätta, men jag vet att om 27 kilo så är jag på en vikt jag trivs på. jag vill behålla mina former. mina lovehandles. mina tjocka små kinder. men jag kommer fortsätta köra på efter det ändå .. minst 10 kg mer neråt, men dom är inte lika viktiga att förlora, som dessa 27 kilo är...
sen har man sina motgångar .. så är det. det kommer man ha hela livet. & man lever bara en gång, så man måste få njuta av all god mat också. kanske inte varje dag dock, som man gjort innan. ät med måtta!

nu i helgen ska jag njuta på. imorgon vid fikat klockan 10 kör jag igång med min "laddningsdag".. jag bakar tårta här hemma nu. det blir en rice crispiestårta. kan säga att det inte var lätt att baka den utan att provsmaka, men jag klarade det :) imorgon kommer mina älskade föräldrar, och mamma har bakat kalopps som är min älsklingsrätt! jag står för efterrätten & vi ska äta chokladmousse med crisp! min tina kommer också förbi och firar mig lite innan jag måste tillbaka till jobb 16-21.30.. men när man sen kommer hem möts man av massa kärlek & mina älsklingar som viftar med svansen. underbar känsla!

här nedanför ser ni min weight loss ticker. ska lägga upp lite bilder på mig sen också, så ni får se. vet inte om det märks någon skillnad, men jag hoppas ni ser skillnaden :)
godnatt på er. nästa gång jag skriver här är jag ett år äldre. fyyy bövelen va jag känner mig gammal.


Kommentarer
Postat av: Ems

Vill va den första att gratulera på stora dagen! :D

Grattis gums!!!! Imon då alltså!



Det kan mycket väl vara så att kroppen behöver denna laddning imon, sen kommer det rulla på gums!



Bamsekramar och ha en underbar dag imon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0