har sett 2 filmer på sistone som är riktigt grymma. den första är "127 hours" som jag skrev innan om i ett inlägg. superbra film som är tagen ur verkligheten. riktigt hemsk och vidrig, och den får en att tänka till och kanske uppskatta livet mer än vad man redan gör.

filmen handlar om Aron Ralston som är en riktig äventyrare, och drar ut på ett äventyr uppe i bergen. jag minns inte riktigt vart han håller hus, men det slutar med att han faller och får en jättestor sten över ena armen.. det går inte komma loss, hur mycket han är försöker.. och har minimalt lite vatten att leva på. han sitter fast där i 127 timmar. hans vilja att fortsätta leva får honom att göra riktigt tokiga saker. en riktigt sevärd film! går på bio nu.


127 hours

 

 


 

den andra som jag sett är "knight and day" med tom cruise och cameron diaz. jag är ingen sucker för actionrullar men jag tänkte ge denna en chans ändå, och det var värt att slösa 2 timmar på den. den handlar om june, som i början av filmen hamnar på helt fel plan när hon träffar roy. efter det blir hennes liv inte detsamma och hon slungas in i nya äventyr ett efter ett... till olika ställen på jordklotet, dag efter dag, tillsammans med roy. FBI och massa andra skumma typer är ute efter roy och june.. varför? pga ett batteri. asfeta actionscener och mycket action. gillade den som fan och ska inhandlas till filmhyllan :) SE DEN!

 

 

knight and day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0