vilken dag! where do I begin?
känt mig hungrig typ.. hela tiden. huvudvärk. förbannad. irriterad. kort stubin.. grinig. jag vet att det beror på att jag inte är van vid så små måltider, & att jag håller på att bli av med sockret i kroppen. inte konstigt att min kropp reagerar på detta sätt, när jag dagligen druckit cola & ätit sött. men JOBBIGT är det.

har svårt att lära mig att äta så ofta. känns som man precis ätit, & så ska man äta igen. favoritmålet är frukosten. äppelmos på gröt är kanongott. & pepparkakskrydda är verkligen en krydda som gör mycket i gröten.

jag har dock haft det jävligt på promenaden idag. var duktig & gick i rask takt i ungefär 70 minuter idag. var så skönt ute & gick en bra runda. MEN det var så JÄVLA HALT. & jag skippade dubbarna idag för asfalten var bar, & trodde de skulle va så på de flesta vägarna jag valde - icke då. ena stunden var det plant med bara lite blött. andra sekunden svinhalt! sen helt plötsligt massa snö. sånt gör mig så jävla förbannad. gick & svor för mig själv. tur att jag inte hörde mig själv genom musiken i öronen. måste låtit hemskt ..
hatar att gå runt att spänna mig för man är rädd att ramla. har vart me om en olycka innan & är livrädd att halka & göra skadan värre. största rädslan är att ramla bakåt & slå i huvudet i asfalten ... så man får nån allvarlig skada. att man bryter en arm eller en fot ... eller att jag ramlar framåt & slår ut framtänderna :| såg nog rätt skoj ut när jag hoppade runt där för att leta efter blöt väg där det var "normalt" utan halkrisk. blir så ilsk på skiten. imorgon tar jag motionsslingan & broddarna åker på. vill inte va så förbannad som jag var när jag kom innanför dörren ikväll. tog ett långt varmt bad därefter... sen när jag kom upp därifrån var jag lugnare. när jag är förbannad, då är mitt humör förjävligt.

har förjävlig träningsvärk. ÖVERALLT. (bra, dåligt?) ... väntar bara på att få slippa den. skönt att känna att man inte ligger på latsidan... men hallå.. känns som jag kommer få RULLA ur sängen imorgon. jobbade med hantlarna idag, efter jobbet. vissa övningar var lättare.. & vissa svårare. sitter & spänner mig hela tiden & klämmer på mina armar nu för att leta efter musklerna djupt där inne.. hah!

fy va jag klagar idag. men ja, det lär ni få stå ut med då & då. ganska ofta kanske. jag mår ju bra av detta, men samtidigt är det tufft. huuuuu.. imorgon bitti ska jag väga mig & mäta mig. vägning är på fredagar. har nog inte hänt särskilt mycket på 2 dagar. men NÅGOT hoppas jag.

 

min tina har vart här ikväll. planerade lite inför falkenberg i december, & pratade allmänt. min gumsa. vi började titta på "dumpa honom". älskar den filmen. tina somna dock efter en halvtimma & jag tröttna på att se filmen själv, så jag satte mig vid datorn istället.

nu har jag dock skallevärk så nu blir det sängen nästa för mig. ska bli UNDERBAAAAURT! godnatt peeps. (& jag får ursäkta mig för all skit jag skrivit i nuvarande inlägg... ibland så är inte allt rosor & gröna ängar.. but nothings worth having comes easy! glöm aldrig det)

 

 

 

you are my exception! ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är tufft nu i början snäckan. Innan kroppen o framför allt hjärnan vant sig. Men du är superduktig som inte ger efter på hunger o sötsug. Krävs en jävla massa för det, det ska du veta. Är det riktig jävligt så har jag en idé, men försök lite till så ska du se att det snart blir lättare. Glöm inte "tröskeln" vi pratade om. Ha den i huvudet att snart vänder det...ok? Finns här om det e nåt. Massa goa kramar

2010-11-12 @ 07:00:52
Postat av: Maria

Duktiga du! Egentligen behöver man ju inte vänta så länge innan suget går över, men tiden tills det gör det känns som en evighet. Har man bara blivit av med suget så går det mycket bättre. Jävla helvetes socker! Kan bli så sugen vissa dagar att det vattnas i munnen och jag blir förbannad för minsta lilla, men man får väl försöka låta bli helt enkelt. Tänker på dig gumman! <3

2010-11-12 @ 07:48:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0