hu. va seg jag är idag. har ont i ena axeln också... näe, idag är ingen bra dag. jag vägde mig imorse, för skoj skull. stod på samma vikt som i fredags morse. då blir man rätt sur. visst, emma sa att jag inte skulle stirra mig blind på vågen, utan att jag ska gå efter måttbandet mer. jag blir dock frustrerad ändå, med tanke på att jag kämpat & t.o.m låtit bli en jättebrownie med massa grädde, & så är det ingen skillnad på vågen. jag får skylla mig själv som ställde mig på vågen. typiskt! haha.

jobbade igår 7-16. helgerna är aldrig roliga att jobba. är alltid mycket stress, speciellt runt lunchen då vi hjälper till i matsalen. våra gamla är ju väldigt bortskämda & blir sura om dom inte allihop får hjälp samtidigt. gud. när jag kom hem så lyfte jag lite vikter & sen gav mig ut i regnet på en promenad i 62 minuter, för att va exakt. har lite problem med ett knä och min fot kände jag igår. ska få låna något stöd till knät av kim. jag tänker då inte sluta gå dagligen bara för lite ont.

idag har jag en vilodag dock. känner att jag kanske borde ha en sådan i veckan dom första veckorna. får se dock om det kommer krypa i benen ikväll när jag ska lägga mig. det är ett tecken från min kropp att jag egentligen skulle tagit den där promenaden ändå.
igår kväll tog jag det lilla lugna efter min powerwalk. jag la mig i badkaret. var nog det skönaste badet jag nånsin tagit. haha. jag somna där i, t.o.m. efteråt var jag heeelt avslappnad. alla muskler var mjuka & jag kände ingen träningsvärk.. aaah. lovely. efter det la jag mig under duntäcket med mina 2 älsklingar & såg på film :) såg en av mina favoritfilmer "dumpad".. eller som den heter på engelska - "forgetting sarah marshall".. den får mig alltid på bra humör. sen avsluta jag kvällen med "the stepfather".. jävligt bra film, men samtidigt obehaglig & sjuk. se den!

nu ska jag lägga mig å se på "alla vi barn i bullerbyn" :) min absoluta favorit av astrid lindgren. imorgon är det jobbdags igen.. men sen har jag förhoppningsvis 2 dagar ledigt. längtar mest till tisdag då det är box igen! ha en mysig söndagskväll på er kära vänner.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Allt är bara bra med mig:) jobbar och står i. När ska du börja träna på gymmet? Jag vill också börja träna styrka har velat det länge men hatar att träna själv, så jag får se om jag börjar eller ej. Ja vi måste ta och ses haha...det har vi sagt ett bra tag nu. kraam

2010-11-14 @ 23:14:43
URL: http://saganomrebecka.blogg.se/
Postat av: alexandra

Ja bättre o hålla koll på måttbandet. Gällande Brownien så måste du tänkta positivt! Typ "Shit vad bra att jag faktiskt inte åt den där brownien, då kanske det hade varit nåt hekto + på vågen istället för stilla" :)



Du är grym Gumman!! Kämpa på kämpa på!!

2010-11-16 @ 15:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0