Hur är en vän , vem är ens vän och hur ser en vänskap ut ... ?

Det finns många begrepp på hur en vän ska vara , alla är vi olika och vi värdesätter olika på hur en vänskap ska se ut .

En vän ska vara någon som man kan vädera sina tankar med och någon som finns där och lyssnar , någon som man kan ha kul ihop med och sånt som man värdesätter . Jag har alltid vart den som inte behöver så många vänner utan hellre få men sånna som man kan lita på . Visst har man flera utav dom men inte alla som man kan kalla en riktigt vän.

Jag har fått många käftsmällar genom åren.. av folk jag trodde var mina riktiga vänner. som var äkta. jag har lärt mig att aldrig lita på någon annan till 100 % förutom mig själv. Jag säger inte att jag är fel fri, för det kan ingen vara. Jag gör också fel och kan såra.

Jag tycker man ska värdesätta det man har , för en vacker dag så står man inte kvar på samma plats som man hade . Tänkvärt!

Jag är oftast den som tänker på mina vänner i första hand och glömmer lätt av mig själv , men till vilken nytta ska man göra det när man inte får något utav det?! Jag har gett så jävla mycket i mina år men fått så lite tillbaka av vissa. Som tur är finns inte dom i mitt liv längre, för jag valde för något år sedan att göra mig av med dom så kallade "vännerna" som svek mig & som tog energi från mig istället för att ge mig de. Tyvärr skulle det behövas att en av mina allra bästa vänner skulle gå bort i cancer, för att jag skulle lära mig att uppskatta mina vänner mer. Hon försvann, på 2 sekunder, och inget blev detsamma igen.

Det som ja vill komma med detta inlägg är att man ska ta vara på den tiden ihop med sina vänner och bekanta! Man vet aldrig när det är försent.

Jag vet vilka mina riktiga vänner är, och jag hoppas ni vet vilka ni är också!

 

anki: äldsta vännen. vi har vart vänner sen jag var 13 år. inte lika nära varann längre tyvärr, men vi vet vart vi har varandra, och hon är den som känner mig innan & utantill. vet att jag kan komma till henne med mina problem.

 

josse: min fruga. min bääästa vän. min galnaste vän. kan säga exakt VADSOMHELST till henne - och hon bara garvar. har alltid kul med henne & vi hittar alltid på massa galet skit & bus ihop. lyckas alltid hamna på ställen som inte var planerat från början. en speedad brud som kan prata slut på en. en vän för livet. en syster för livet.

 

malin: min vackra ängel i himlen. finns inga ord för hur mycket jag älskar dig & alltid kommer göra. jag saknar dig något otroligt. går inte en dag utan att jag tänker på dig. jag önskar att vi fick mer tid ihop. du kommer alltid vara min bästa vän. min ängel där uppe bland molnen som vakar över mig. jag tror absolut du fanns där när jag körde ner i diket ♥

 

madelen: min skånska solstråle. inte setts på evigheter, men det spelar ingen roll. vår vänskap är lika stark ändå. hittar alltid på galna saker & oftast med alkohol inblandat. minnen från när jag ramla ner från en trapp - dyngpackad & sen gick hem barfota i snön den nyårsnatten. & minnen från ditt underbara leende & din underbara skånska... & minnen från när vi börja bråka me den där kossan i kön! saknar dig, gos!

 

maria: vännen som stannade kvar när alla andra försvann, när jag lämnade falkenberg bakom mig. en av mina närmsta vänner. sjuka minnen ihop & sjuka "kommentarer" .. jag tycker INTE om falkenberg men spenderar gärna 365 dagar om året där om jag bara får ha min maria i närheten.

 

sara: min spegelbild i själen. min tvilling. behöver inte säga något mer. underbara människa, jag saknar dig så. min lilla värmlänning :P

 

tina: min flickvän ;) min syster. vi avslutar varandras meningar. vi tänker samma saker utan att ens behöva säga dom. resan till tunisien var en av de vackraste minnena man kan ha med en vän. fulla & goa & skrattade åt allt i en hel vecka. hon är min andra hälft - no doubt about it.

 

jag älskar er. skulle aldrig vilja leva utan er!

 

och så alla er andra såklart  ♥

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Ååååå va jag älskar dig min gullegumma! <3 Och saknar dig varje dag!

2010-12-06 @ 22:30:14
Postat av: Josse

AAAAAAAAAAAWWW <3 du är bäst gums PUsssss puss puss puss puss puss puss pusssssssssssssssss <3

2010-12-06 @ 22:51:44
URL: http://metrobloggen.se/josephineriksson
Postat av: Rebecka

Gud av fint skrivet om alla dina kära vänner! kramar

2010-12-07 @ 00:57:42
URL: http://saganomrebecka.blogg.se/
Postat av: Tina

Så fint Ems! Dina ord får mig att tänka på hur vacker insida du har (utsida med förstås min ögonsten;)). Du fylller mitt hjärta med kärlek o glädje. Pusselipuss

2010-12-11 @ 21:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0