ni läsare har frågat mig om va jag äter om dagarna osv. jag kan ge exempel på hur en vanlig dag för mig ser ut, i matväg.


frukost: 1 dl fiberhavregrynsgröt med 2 äggvitor nedvispade i (superbra med protein i äggvitan). brukar lägga i krossade linfrön i gröten också, & även lite solroskärnor. äter det med 1,5 dl mjölk, och med osockrad äppelmos på. 2 - 3 glas vatten.

mellanmål: 2 knäckebröd med exempelvis ägg på. eller 2 frukter. 2 glas vatten.

lunch: 1 dl ris, en handflatta nötkött eller annat kött. massa sallad. 2 glas vatten.

mellanmål: lättkesella med 2-3 msk funlightsaft i. min favorit är appear nu, och även wildberry. brukar toppa med lite hallon eller andra bär. 2 glas vatten.

middag: samma som lunchen i stort sett.

kvällsmål: alltid lättkesella med någon funlightsmak i, och några bär. 2-3 glas vatten.


såhär kan en dag för mig se ut. har fortfarande liiite problem att få i mig 6 måltider under dagen. aldrig vant mig vid det innan. men jag gör det, och jag mår superbra av det!

Kommentarer
Postat av: Kattis

Det smärtar mig lite att du bara använder vitorna ^^ dom innehåller visserligen protein, men gulorna innehåller gryyyymt mycket vitaminer och mineraler. Spar du äggulorna eller slänger du dom? Kan du inte spara dom och göra tex en omelett till middag?

Annars ser det ju grymt ut :)

2010-12-01 @ 21:54:30
URL: http://kkattur.blogspot.com
Postat av: Emma

Endast vitor till frukost, för att höja proteinintaget på den måltiden. Fettintaget får hon via fröerna då. Resterande ägg under dagen är HELA. (Som svar på din fråga.)

o Ems: ge gulorna till hundarna! Superbra för deras päls! Bailey vet precis vad som väntar när jag tar fram äggen...hihi

2010-12-02 @ 07:21:34
Postat av: Kattis

Jag tänkte så mycket på fettet, utan på vitaminerna och hur synd det vore att kasta bort dom. Vitan innehåller ju bara vatten och protein medan gulan innehåller i princip alla vitaminer utom C. Men jag fick svar, att de kommer till användning, och då kan jag sova gott... haha. ;)

2010-12-02 @ 12:17:15
URL: http://kkattur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0