kämpade med intensivkurs i körkort i över en månad.

18 000 kronor senare fick jag mitt efterlängtade körkort - på min 24årsdag! :)

en månad efter jag tagit körkortet köpte jag mig en liten bil. hade ju planerat att köpa mig en honda civic men väntar med det tills senare. det blev en mazda 323 som jag köpte av susans kille johan. hade aldrig klarat mig utan bil nu. vilken frihet! den har både råkat ut för lyckstolpar, bältesböter & diken i år .. haha!

åkte & hälsade på knasbollarna maria & marcus i falkenberg månaden därpå. en vecka med shopping på gekås och umgås med mina kära vänner. underbart!

åkte upp till min malin i örebro samma månad. näst sista gången jag fick se henne. hade underbara dagar där. fick träffa hennes underbara mamma & hennes fina vänner. gillade speciellt nicole & sofia. supergoa tjejer! tyvärr märkte man här hur sjuk malin var och hur hon led :(

"oj. hämta kameran! vi måste ta kort på detta" .. ÖÖÖH kanske hämta papper istället?! haha

köpte mig en tvåa under våren för jag hade alldeles för dyr hyra där jag bodde då + mina grannar var dumma i huvudet. sprang och stängde av elen för mig & limmade ihop min brevlåda osv osv. dårhus! bostadsrätten kostade 2000 kronor (japp, de är billigt att köpa bostadsrätt i mariannelund) och jag började renovera den tillsammans med min josse. sovrummet tapetserades av en tapetserare + mitt lilla badrum målades om av honom också. allt annat gjorde jag & gumsan. varje rum målades om, och det var ett jävla helvetesjobb. trodde det aldrig skulle ta slut. slutresultatet blev perfekt. är så jäkla nöjd med lägenheten och jag trivs som fisken i vattnet. har lite smågrejer kvar att fixa med inredningen + hallen måste målas om i en ljusare färg, men det allt har sin tid :) tack jossegumsan för all hjälp. vi hade skitkul under renoveringens gång ♥

liten inblick av hur de ser ut i lyan nu efter renoveringen, men mycket har ändrats sen jag tog dessa bilder. får nog klicka några nya nån dag ;)

min maria kom ju förstås innan jag flyttade från gamla lyan, med sin marcus. blev sexparty den kvällen. kändes som jag köpte allt som fanns på den där listan. haha.

fick hem min metallica. min lilla bebis. en liten katt med en stooor personlighet.

min malin kom i början av juni. hon behövde en paus från allting. hon åkte dagen innan midsommar, och det var sista gången jag såg henne. jag önskar så att jag hade åkt upp senare till henne, men hon blev sjukare & sjukare ... jag trodde dock hon skulle ha mer tid här på jorden, än vad hon fick. jag älskar dig malin. du kommer alltid vara min allra bästa vän ♥ tack för alla stunder du gett mig.

gick på 8 veckors schemalagt sommarjobb juni - augusti. var förbannat varmt att jobba i den hettan.

7 nya tatueringar har gjorts under årets gång (om jag nu räknar rätt..)

hade inflyttningsfest under sommaren. josse bjöd på underhållningen. hahahah! störd.

jag & tinagumman drog till kalmar på 80talskonsert - forever young 2010. vi var typ dom enda av 1000 pers som var utklädda. nice.. men en oförglömlig kväll. fick se alphaville, och det var rätt mäktigt när "forever young" spelades.

eksjö stadsfest 2010. jag hade gått runt & längtat lääänge, eftersom takida skulle komma. vilken besvikelse. dom var inte alls lika bra som sist jag såg dom... men ja, nu har dom blivit kända och då är dom inte lika grymma. nej fy. en kul kväll i övrigt tillsammans med tina, emelie & en liten nattvisit hos mr s :)


åkte till tunisien i september med min tina, och det var verkligen en otrolig resa. är så glad att vi valde just tunisien. fick se så mycket vackra platser, fick uppleva så mycket underbart & magiskt! fick nypa mig i armen många ggr om när jag var där nere för att se om jag snart skulle vakna. otroligt varmt (runt 40 + som mest när vi var i öknen) och otroligt underbart! längtar sååååå tillbaka. träffade även världens finaste man där nere. kacem. oooh, min drömprins - for sure. har allt jag drömt om hos en kille. har nog aldrig sett något finare. tyvärr så bor han ju där, och jag bor här. men vi klickade direkt & det var känslor inblandade när jag åkte därifrån. saknar honom varje dag, men det skulle aldrig funka .. han får förbli drömprinsen.

jag & tina ska ner till tunisien igen i 2 veckor maj - juni, innan sommarjobbet drar igång. träffa alla våra vänner & bara koppla av, dansa hela nätterna & jobba på brännan hela dagarna. längtar ihjäl mig! där har jag även en liten morot .. att gå ner x antal kilon tills vi lyfter från sverige ;)

farfar dog i augusti och det tog hårt på mig. det fanns inte mycket kvar av honom när det väl hände, och jag önskar att jag hade åkt hem en sista gång & hälsat på honom innan han lämnade jorden. begravningen var tuff för mig, men jag hade ångrat om jag inte hade gått. vila i frid kära farfar. nu får du äntligen dansa med farmor igen.

månaden därpå - på min pappas födelsedag, gick malin bort. det var väntat, men samtidigt inte. jag visste att hon nu inte behövde lida mer, utan att hon mådde bra där uppe i himlen, och såg ner på oss med ett leende. jag vet att hon är med mig i allt jag gör. josse följde med mig upp när begravningen var. det behövdes för jag hade aldrig klarat att köra hem efter den själv.

vi lyckades dock hamna käpprätt åt .. ja. men hem kom vi .. 3 timmar senare..

vila i frid malin. du är föralltid saknad. aldrig bortglömd. älskar dig föralltid, syster ♥

första snön kom 20e oktober. nej, jag var inte glad. alldeles för tidigt.

jag & min fruga tog en roadtrip till göteborg. hårförlängning & på kvällen såg vi VOLBEAT. väntat i år på att dom ska komma hiiiit. (jag vet, dom har vart här innan men de missade jag..) så jävla sjukt att se dom. helt fucking awesome! ska ALDRIG mer köra bil i göteborg utan GPS. trodde jag skulle dö i hjärtattack. tur josse var där & lugnade ner mig. hon suger dock på att läsa skyltar för jag hade koll på vägen och hon på skyltarna. MISSADE falkenberg och hamna i HALMSTAD. så fick köra 4 mil tillbaka. greaaaat. låg på hotell strandbaden och åt en sjukt go frukost. skulle tagit en shoppingrunda på gekås dagen därpå men det var 3 timmars kö in. fuck no. tog en tur på a6 & ikea innan vi drog hemåt. underbar helg! nästa gång ska vi stå längst fram gumman!

ja, jag skulle väl hamna i diket förr eller senare. hade helst sluppit det. som tur var kom en snäll kille och drog upp mig med traktor.. annars hade jag och hundarna fått sitta där.. huuuu.

& nu är man här.. det är inte ens ett dygn kvar på detta året, och jag sitter & tänker "vart tog detta året vägen egentligen? det började nyss." har vart så mycket detta året, på både gott och ont. det har vart det bästa året i mitt liv, men samtidigt det värsta. året började med att jag tog mitt efterlängtade körkort på min födelsedag. efter det så kutade året förbi. woooot?!

 

har kommit vissa människor närmre. och vissa idioter har man tagit bort ur sitt liv för dom var energitjuvar. & folk lämnade denna jord för att komma till ett bättre ställe. folk har varit riktiga jävla puckon och man bara skrattar åt visa tragiska människor. jag har tagit tag i mitt liv och lärt känna mig mer än va jag nånsin gjort innan. jag har gått ner i vikt & det är bara början på min viktresa neråt. jag ska fan visa er allihop att jag klarar mer än vad ni tror, speciellt er som säger att ni inte tror det jag ska göra kommer att fungera. jag säger bara - WATCH ME!

 

mycket minnen har skapats. jag har träffat mycket nya människor som väckt mycket känslor inom mig. vissa på nära håll, vissa på låååångt håll. jag har jobbat så jag nästan storknat ibland. jag har lärt mig uppskatta varje dag mer sen min bästa vän dog. jag har börjat se mitt liv med nya ögon. jag har festat i måttlig mängd. jag har tråkigt nog GETT för mycket till människor som inte ger ett skit tillbaka. är inte alltid bra att vara snäll... !

 

jag har öppnat mina ögon & sett vilka som verkligen finns där, när alla andra försvinner. jag har börjat träna boxning igen, och det är helt jävla underbart! jag har kört in i lyckstolpar, i staket. jag har sparkat på min bil av ren frustration, jag har hamnat i diken. jag har skrattat så jag gråtit.

 

 

jag är så motiverad inför det nya året. jag har tänkt många gånger på sistone att det är sista gången ni kommer se mig såhär stor. för jag kommer bara gå neråt 2011. jag kommer visa er, att jag kan göra vafan jag vill med mitt liv, av ren envishet & vilja. jag kommer börja blogga mer om just min vikt, mina mål och allt detta, för nu lägger jag i 5ans växel & kör 120 % ! jag har världens bästa PT. hon hjälpte mig upp från botten. jag visste inte vad jag skulle göra längre med mig själv. hon kom som en räddande ängel & hon står bakom mig i ALLT. hon är helt underbar och jag är så glad att få vara hennes vän dessutom. tack emma för att du hjälpte mig att ta tag i mitt liv. jag är dig evigt tacksam.

 

 

den emma ni ser och vet om nu, kommer inte att vara kvar vid nyår 2011. iallafall inte i den vikt jag är idag. jag har även lärt mig att vissa saker ska man låta bli att göra/säga .. och man får lära sig att låta bli helt enkelt. jag ser 2011 som ett ljust år för mig - med 1000 möjligheter och 1000 chanser. kom ihåg - du lever bara en gång. istället för att gnälla så kanske du ska göra något åt saken istället. allt löser sig alltid.

 

ja, jag har mina nyårslöften. men jag berättar dem en efter en när jag uppnått dom. & nästa år ska jag uppnå de alla. GOTT NYTT ÅR PÅ ER, kära vänner! nästa år är det mitt år, så back off ;) haha!

 

peace out 2010

 


Kommentarer
Postat av: Josse

Älskar dig <3

2010-12-31 @ 10:13:39
URL: http://metrobloggen.se/josephineriksson
Postat av: Ems

Sitter här o det trillar tårar nerför kinderna.

Tack för de underbara raderna om mig!

Älskade Ems! Jag är så glad att få hjälpa dig och du vet hur stolt jag är över dig!

2011 kommer bli DITT år!

O jag finns här vid din sida FOREVER!

Massa LOOOOOOVE

Pusseluss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0